Termeni și condiții geneale
§ 1 Generalități
(1) Toate livrările, serviciile și ofertele de la FF Systems GmbH (denumită în continuare vânzător) sunt efectuate exclusiv pe baza acestor Termeni și Condiții Generale de Livrare. Acestea fac parte din toate contractele pe care vânzătorul le încheie cu partenerii săi contractuali (denumite în continuare „client”) cu privire la livrările sau serviciile oferite de acesta. Se aplică și tuturor livrărilor, serviciilor sau ofertelor viitoare către client, chiar dacă nu se repetă să fie convenite separat.
(2) Termenii și condițiile clientului sau ale terților nu se aplică, chiar dacă vânzătorul nu se opune în mod expres cu privire la valabilitatea acestora în cazul individual.
§ 2 Oferte și contracte
(1) Toate ofertele vânzătorului pot fi modificate și nu sunt obligatorii, cu excepția cazului în care sunt marcate în mod expres ca fiind obligatorii sau conțin o anumită perioadă de acceptare. Vânzătorul poate accepta comenzi sau sarcini în termen de paisprezece zile de la primire.
(2) Contractul scris de cumpărare încheiat în scris (constând eventual într-o ofertă și confirmare de comandă), inclusiv acești Termeni și Condiții Generale de Livrare, este singurul factor decisiv pentru raportul juridic dintre vânzător și client.
(3) Adăugările și modificările la acordurile încheiate, inclusiv acești Termeni și Condiții Generale de Livrare, trebuie să fie în scris pentru a intra în vigoare. Pentru a asigura forma scrisă, transmiterea prin fax este suficientă, în caz contrar, transmiterea prin telecomunicații, în special prin e-mail, nu este suficientă.
(4) Informațiile sau reprezentările vânzătorului cu privire la obiectul livrării sau al serviciului (de exemplu, dimensiuni, date tehnice, desene și ilustrații) sunt doar aproximativ relevante, cu excepția cazului în care utilizarea în scopul prevăzut contractual necesită acordul exact. Nu sunt caracteristici garantate, ci mai degrabă descrieri sau etichete ale livrării sau serviciului.
(5) Vânzătorul își rezervă dreptul de proprietate sau dreptul de autor asupra tuturor ofertelor și devizelor de cost transmise de acesta, precum și asupra desenelor, ilustrațiilor, calculelor, broșurilor, cataloagelor, mostrelor și altor documente și ajutoare puse la dispoziția clientului. Clientul nu poate pune aceste articole la dispoziția terților ca atare sau din punct de vedere al conținutului, să le dezvăluie, să le folosească sau să le reproducă el însuși sau prin terți fără acordul expres al vânzătorului. La cererea vânzătorului, acesta trebuie să returneze aceste articole în întregime vânzătorului și să distrugă orice copii care ar fi putut fi făcute dacă nu mai sunt solicitate de acesta în cursul normal al activității sau dacă negocierile nu conduc la încheierea unui contract. .
§ 3 Preț și plată
(1) Prețurile se aplică pentru domeniul serviciilor și livrărilor enumerate în confirmările de comandă. Serviciile suplimentare sau speciale vor fi taxate separat. Prețurile sunt în euro franco fabrică plus ambalaj, TVA legal, taxe vamale pentru livrările la export, precum și taxe și alte taxe publice.
(2) În cazul în care prețurile convenite se bazează pe prețurile de listă ale vânzătorului și livrarea nu va avea loc decât mai mult de patru luni de la încheierea contractului, se aplică prețurile de listă ale vânzătorului valabile la momentul livrării.
(3) Sumele facturilor trebuie plătite în termen de 30 de zile fără nicio deducere, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel în scris. Data platii se stabileste prin chitanta de catre vanzator. Cecurile sunt considerate plată numai după ce au fost încasate. În cazul în care clientul nu plătește până la data scadenței, se va percepe dobândă la sumele restante la 5% p.a. Afirmarea unei dobânzi mai mari și a daunelor ulterioare în caz de nerespectare rămâne neafectată.
(4) Compensarea cu cererile reconvenționale ale clientului sau reținerea plăților datorate unor astfel de creanțe este permisă numai dacă cererile reconvenționale sunt necontestate sau legal stabilite.
§ 4 Livrare și termene de livrare
(1) Livrările se fac franco fabrică.
(2) Termenele și datele pentru livrările și serviciile anunțate de vânzător sunt întotdeauna doar aproximative, cu excepția cazului în care un termen sau o dată fixă a fost promis sau convenit în mod expres. În cazul în care transportul a fost convenit, termenele de livrare și datele de livrare se referă la momentul predării către expeditor, transportator de marfă sau alte terțe părți însărcinate cu transportul.
(3) Vânzătorul poate - fără a prejudicia drepturile sale care decurg din neîndeplinirea obligației clientului - să solicite clientului o prelungire a termenelor de livrare și de prestare a serviciilor sau o amânare a termenelor de livrare și de prestare a serviciilor cu perioada în care clientul nu își îndeplinește obligațiile contractuale. către vânzător.
(4) Vânzătorul nu este răspunzător pentru imposibilitatea livrării sau pentru întârzierile livrării dacă acestea se datorează unor cazuri de forță majoră sau altor evenimente care nu erau previzibile la momentul încheierii contractului (de exemplu, întreruperi în funcționare de orice fel, dificultăți în achiziționarea de materiale sau energie, întârzieri de transport, greve, dificultăți în obținerea avizelor oficiale necesare sau lipsa, livrarea incorectă sau întârziată de către furnizori pentru care vânzătorul nu este responsabil). În cazul în care astfel de evenimente fac livrarea sau serviciul semnificativ mai dificilă sau imposibilă pentru vânzător, iar piedica nu este doar temporară, vânzătorul are dreptul să se retragă din contract. În cazul obstacolelor temporare, termenele de livrare sau de deservire sunt prelungite cu perioada obstacolei plus o perioadă rezonabilă de pornire. Dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil clientului să accepte livrarea sau serviciul ca urmare a întârzierii, el se poate retrage din contract prin notificarea imediată în scris a vânzătorului.
(5) Vânzătorul este îndreptățit să efectueze livrări parțiale numai dacă - livrarea parțială poate fi utilizată de către client în sfera scopului prevăzut contractual, - livrarea bunurilor rămase comandate este asigurată și - clientul nu suportă niciun fel efort suplimentar semnificativ sau costuri suplimentare ca urmare (cu excepția cazului în care... (vânzătorul este de acord să acopere aceste costuri).
(6) În cazul în care vânzătorul este în neregulă cu o livrare sau un serviciu sau dacă o livrare sau un serviciu devine imposibil pentru el, indiferent de motiv, următorul § 7 se aplică răspunderii vânzătorului.
§ 5 Locul de executare, expediere, ambalare, transfer de risc, acceptare
(1) Locul de îndeplinire a tuturor obligațiilor care decurg din raportul contractual este sediul social al vânzătorului.
(2) Riscul este transferat clientului cel mai târziu în momentul în care articolul de livrare este predat expeditorului, transportatorului de marfă sau altui terț desemnat să efectueze utilizarea. În cazul în care livrarea sau predarea este întârziată din cauza unei circumstanțe cauzate de client, riscul trece către client din ziua în care articolul de livrare este gata de expediere și vânzătorul a anunțat clientul despre acest lucru.
(3) Expedierea va fi asigurată de către vânzător numai împotriva furtului, spargerii, transportului, avariilor cauzate de incendiu și apă sau alte riscuri asigurabile la cererea expresă a clientului și pe cheltuiala acestuia.
§ 6 Garanție, defecte materiale
(1) Perioada de garanție este de doi an de la livrare.
(2) Articolele livrate trebuie examinate cu atentie imediat dupa livrarea catre client sau catre un tert desemnat de acesta. Acestea sunt considerate a fi aprobate dacă vânzătorul nu primește o notificare scrisă cu privire la defecte evidente sau alte defecte care au fost recunoscute în timpul unei inspecții imediate și atente în termen de șapte zile lucrătoare de la livrarea articolului de livrare sau, în caz contrar, în termen de șapte zile lucrătoare de la data livrării. descoperirea defectului sau a oricărui moment anterior, în care defectul a fost recunoscut de client în timpul utilizării normale a articolului de livrare, fără o inspecție suplimentară. La cererea vânzătorului, articolul de livrare în cauză trebuie returnat vânzătorului cu transportul plătit. În cazul în care reclamația privind defecte este justificată, vânzătorul va rambursa costurile celei mai ieftine rute de transport.
(3) În cazul unor defecte materiale la articolele livrate, vânzătorul este inițial obligat și îndreptățit să repare sau să înlocuiască bunurile, la discreția sa, într-un termen rezonabil. În caz de eșec, adică imposibilitatea, caracterul nerezonabil, refuzul sau întârzierea nerezonabilă a livrării reparației sau înlocuirii, clientul se poate retrage din contract sau poate reduce prețul de achiziție în mod corespunzător. (4) În cazul în care un defect se datorează vinei vânzătorului, clientul poate cere despăgubiri în condițiile prevăzute la § 7.
§ 7 Răspunderea pentru daune cauzate prin neglijență
(1) Răspunderea vânzătorului pentru daune, indiferent de temeiul legal, în special din cauza imposibilității, întârzierii, livrării defectuoase sau incorecte, încălcării contractului, încălcării obligațiilor în timpul negocierilor contractuale și acte delictuale, este în conformitate cu aceasta, în măsura în care vina este implicată § 7 restrâns.
(2) Vânzătorul nu este răspunzător în caz de neglijență simplă din partea organelor sale, a reprezentanților legali, a angajaților sau a altor agenți indirecti, cu excepția cazului în care aceasta implică o încălcare a obligațiilor contractuale esențiale. Esențiale pentru contract sunt obligația de a livra la timp, precum și obligațiile de a oferi consiliere, protecție și îngrijire, care sunt menite să permită clientului să utilizeze articolul livrat în conformitate cu contractul sau să protejeze viața și partea clientului. personalului sau pentru a proteja proprietatea clientului de daune semnificative.
(3) În măsura în care vânzătorul este răspunzător fundamental pentru daune în conformitate cu Secțiunea 7 (2), această răspundere este limitată la daunele pe care vânzătorul le-a prevăzut ca o posibilă consecință a unei încălcări a contractului la încheierea contractului sau pe care ar trebui să le au prevăzut dacă a exercitat îngrijirea normală. Daunele indirecte și daunele consecutive care rezultă din defecte ale articolului de livrare sunt, de asemenea, eligibile pentru despăgubiri numai dacă o astfel de daune este de obicei de așteptat atunci când articolul de livrare este utilizat conform intenției.
(4) În cazul în care vânzătorul furnizează informații tehnice sau oferă consiliere și aceste informații sau sfaturi nu fac parte din domeniul de aplicare contractual convenit al serviciilor datorate de el, aceasta se face gratuit și cu excluderea oricărei răspunderi.
§ 8 Păstrarea titlului
(1) Rezerva de proprietate convenită mai jos servește la garantarea tuturor pretențiilor curente și viitoare ale vânzătorului față de cumpărător, care decurg din relația de livrare existentă între partenerii contractuali.
(2) Bunurile livrate de vânzător cumpărătorului rămân proprietatea vânzătorului până la plata integrală a tuturor creanțelor garantate.
(3) În cazul revânzării, cumpărătorul cedează vânzătorului creanța rezultată împotriva cumpărătorului drept garanție. Cumpărătorul autorizează vânzătorul să încaseze creanța cesionată în nume propriu.
§ 9 Dispoziții finale
(1) Relațiile dintre vânzător și client sunt supuse exclusiv legii Uniunii Europene.
(2) În măsura în care contractul sau acești Termeni și Condiții Generale de Livrare conțin lacune în reglementări, reglementările efective din punct de vedere juridic pe care partenerii contractuali le-ar fi convenit în conformitate cu obiectivele economice ale contractului și scopul prezentelor generale. Termenii și condițiile de livrare sunt considerate a fi acceptate pentru a umple aceste lacune dacă ar fi fost conștienți de lacunele din reglementări.